احدث نكت ( بلدياتنا )


  • بيقولك ليه بلدينا بيكون ذكي لما يطلع من الصعيد؟ علشان بيكون خارج نطاق التغطية

  • واحد بلدينا اتصل بالمطافي وقال لهم: إيه؟ هو يعني لو مافيش حريق مانشوفكمش خالص كدا؟

  • واحد ياباني شغال في مشروع في قبلي، قام فات على بقالة عشان عايز يشتري عشر علب بيبسي، قال لبلادينا: كوميهاني سيبة موفا كالاو بيبسي … بلدينا رد عليه: بتقول إيه؟ عايز عشر علب إيه؟

  • تلميذين من بلدياتنا وصلوا المدرسة متأخرين … سأل الأستاذ واحد منهم كان بيعيط قوي: إيه اللي جابك متأخر كده … قال وهو بيعيط: أصل الشلن بتاعي وقع مني وكنت عمال أدور عليه علشان ماعييش غيره … فسأل الثاني: طيب وإنت بقى كنت بتدور معاه برضه؟ … قال: لا يا أستاذ، أنا كنت دايس ع الشلن برجلي !!

  • تسعة صعايدة حبوا يبقوا مشهورين، كونوا فرقة وسموا نفسهم ثلاثي أضواء المسرح

  • واحد في مأتم واحد بلدينا مات امبارح، بيسأل، هو بلدينا مات بإيه؟ رد عليه اللي جنبه: حط إيده في برميل مية نار قال له: طيب وهو اللي يحط إيده في برميل مية نار يموت؟ قال له: لأ، ماهو لما مالاقاش إيده … دخل راسه في البرميل عشان يدور عليها!!

  • واحد بلدينا عايز يعمل عملية انتحارية، قام دخل مطعم وضرب نفسه بسكين تلاتة زباين ماتوا من الضحك ।

  • واحد بلدينا ماشي ع الرصيف … شاف واحد سأله: هو فين الرصيف الثاني رد عليه: الناحية الثانية ॥ بلدينا قال: حاجة تدوخ!! … والله أنا سألت الناحية الثانية قالو لي هنا!!

  • بلدينا بيسأل صاحبه: هو الشيخ عبدالباسط عبدالصمد أخو الشيخ محمد متولي الشعراوي؟ قال له: يا أهبل … ده مجرد تشابه أسماء ।

  • صعيدي بيفتح الثلاجة على مهله وببطء شديد ليه؟ عشان يكتشف مين بيفتح النور ।

  • بلدينا قال لصاحبه: بتشرب قهوة بالليل؟ صاحبه قال له: أنا إذا شربت قهوة بالليل ما أقدرش أنام … بلدينا رد: أنا بقى عكسك، إذا نمت ما أقدرش أشرب قهوة ।

  • بيسألو واحد بلديتنا: تعرف مين طاهر القويرى؟ قال: مش لما اعرف مين طاهرنى انا الاولمدرس سأل طالب بلدياتنا، لما تكبر هاتكون إيه؟ قاله: عجوز طبعا!!
Arab jokes احدث النكت الحصرية والجديدة اكيد هتضحك من قلبك : تابعنا للاستمتاع باحدث النكت والصور والفديوهات المضحكة
abuiyad